Czy potrafisz podać jeden z najważniejszych historycznych wydarzeń XX wieku? Było to konkurs przestrzeni kosmicznej, oczywiście. Od zakończenia II Wojny Światowej, relacje między USA i Związkiem Radzieckim były napięte. Wywołały one tak zwaną „Zimną wojnę”. Podczas wyścigu zbrojeń, oficjalni przedstawiciele obu stron zacierały ręce na uprzednio zagrabione ziemie – kosmos. Tak więc, rozpoczęło się nowe stadium o nazwie Kosmiczny Wyścig. Każda ze stron starał się uzyskać przewagę w kosmosie. PO serii sukcesów osiągnięcia ZSRR w wypuszczeniu sztucznego satelity i podróży pierwszego człowieka w kosmos, USA podjęło rękawicę i zdecydowało się odpowiedzieć. Księżyc stał się nowym celem NASA. Drużyna deweloperów o nazwie Project Whitecard, postanowiła stworzyć ankietę o tym wydarzeniu za pomocą nowego stymulatora o nazwie Project Moonwalk. Dołącz do nas w wyprawie na Księżyc!.. Read more
Jak wyżej wspomnieliśmy, gra ma przyjrzeć się lądowaniu na Księżycu w roku 1969. Gra zaczyna się krótką sceną opisującą lądowanie radzieckiego satelity. Tuz po tym, prezydent USA – Kennedy, informuje amerykanów o nowym celu – Księżycu. Jesteś członkiem załogi Apollo 11. Zmierzysz się z morderczym treningiem i stresem związanym z przygotowaniami i edukacją Niewiedza o momentach kluczowych w kosmosie usuwana jest z pomocą specjalnych quizów w formie pytań. Luki w doświadczeniu usuwane są za pomocą praktycznej rutyny. To są cechy, które zawiera gra. By dostać się na testy praktyczne musisz najpierw ukończyć specjalny quiz. Nie martw się: nawet jeśli odpowiesz źle powrócisz do pytania aż twoja odpowiedź nie będzie poprawna. Innymi słowy, możesz klikać wszędzie – prędzej czy później odpowiesz poprawnie. Praktyka zaczyna się po pozytywnym teście teoretycznym. W praktyce, uczony będziesz jak zatankować i wystartować rakietę i operować pojazdem księżycowym. Tu zaczynają się schody: niepoprawne obliczenia podobnie jak nieostrożne ruchy mogą spowodować wypadek lub porażkę. Jednakże, liczba podejść jest nieograniczona więc możesz rozbić lub spalić tyle pojazdów ile chcesz. Do tego,dodany jest klasyczny test eliminacyjny. Dostaniesz dostęp do misji po ukończeniu całego kursu. Misja Apolla wlicza odpalanie rakiety, udanie się na orbitę Księżyca, lądowanie pojazdem księżycowym na jego powierzchni, historyczne umieszczenie flagi, przeprowadzanie eksperymentów, zbieranie skał i próbek i w końcu powrót na Ziemię.
Prezentacja graficzna jest kluczową cechą tej gry. Oparta jest na Unreal Engine i obiecuje przedstawiać obraz w wysokiej rozdzielczości i modelach. Do tego, liczne źródła oparte na efektach 3D. Jednak całość okazuje się przeciętna. Środowisko księżycowe podobnie jak powierzchnia Ziemi wyglądają świetnie, ale wydaje się, jakby czegoś brakowało. Modele pojazdów wyglądają na płytkie Ruchy astronautów są drewniane i pozbawione wyrazu. Całość graficzna może być opisana jako przedawniona. Na szczęście, podkłady głosowe są odjazdowe: rozmowy radiowe są wyśmienite a muzyka tła doskonała.
Podsumowując, Project Moonwalk rozczarowuje. W większości powodem jest przedawniony Unreal Engine. Nowoczesna grafika jest w stanie stworzyć wirtualna rzeczywistość , która równa się środowisku z rzeczywistego życia. Niestety, Project Moonwalk jest poza czasem. Jednakże, jeśli nie oczekujesz zbyt wiele, ten symulator może ci się spodoba.